Bryce Canyon NP-Zion NP - Las Vegas - Death Valley - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van Petra - WaarBenJij.nu Bryce Canyon NP-Zion NP - Las Vegas - Death Valley - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van Petra - WaarBenJij.nu

Bryce Canyon NP-Zion NP - Las Vegas - Death Valley

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

04 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Death Valley Junction

Hallo allemaal,

Het was een nobel streven om een reisverslag bij te houden, maar zoals jullie gemerkt hebben schoot het er een beetje bij in :-) De dagen zijn zo vol.. 's Ochtends vroeg op en de laatste weken ook pas 's avonds in het hotel. Dus er was gewoon geen tijd. Hoe dan ook, we vinden het wel leuk om alles van deze vakantie opgeschreven te hebben, dus we proberen alsnog een beschrijving te geven van onze belevenissen van de afgelopen weken. We gaan dus even terug in de tijd..

Donderdag 23 juli
Vandaag zijn we na een wat rustigere dag in Page weer vroeg vertrokken. Er stond weer een Nationaal Park op de planning: Bryce Canyon. Dit park ligt in Utah. Deze staat hanteert de zomertijd, dus het was hier ineens een uur later. Bryce Canyon staat bekend om zijn 'hoodoos'; zo worden de rotsformaties genoemd. We zijn hier begonnen met een wandeling van ongeveer 2 uur, de 'Queens Garden & Navajo Combination'. Een wandeling werd aangeraden, omdat je zo pas echt een goede indruk krijgt van het park. Ondanks dat het erg warm was en het laatste stukje even pittig was (steile kronkelweggetjes omhoog) zijn we blij dat we het hebben gedaan. Het was echt een mooie en diverse wandeling ennnnn.... We hebben een slang gespot! Dat was toch zeker een hoogtepunt ;-)
Na het wandelen zijn we de auto ingestapt en hebben we nog een route gereden langs alle mooie uitzichtpunten. Ideaal dat je dit gewoon met je eigen auto kon doen en dat er genoeg parkeerplekken waren.. Ik vond het een overzichtelijk park en zeker een aanrader!

Vrijdag 24 juli
Vandaag zijn we weer vroeg uit de veren gegaan voor een zonsopkomst in Bryce Canyon. Om 5 uur zaten we in de auto op weg naar Bryce Point. Volgens veel mensen is dit het ideale punt voor de opkomende zon. Het leek wel uren te duren, want wat was het koud 's ochtends! Gelukkig een lange broek en een dik vest aan; al doende leert men ;-) Uiteindelijk wel weer genoten. De zon zette telkens een nieuwe rij hoodoos in het licht. Weer een heel andere ervaring dan bij de Grand Canyon!
Hierna weer gelijk de auto in voor het volgende Nationale Park: Zion. Ook dit park ligt in Utah en we zaten er dan ook binnen een paar uur. Zion wordt ook wel een geologisch sprookjesland genoemd. Ook hier zijn de rotsformaties kenmerkend, maar het landschap ziet er totaal anders uit dan bij Bryce. We hadden hier helaas niet heel lang de tijd, want eind van de middag zouden we nog 2,5 uur moeten rijden naar Las Vegas.. We hebben dan ook voornamelijk de shuttlebus gepakt en zijn gestopt bij de belangrijkste punten. Bij deze punten hebben we korte wandelingen gemaakt naar de uitzichtpunten. Zo hebben we een trail gelopen die door het water ging. Ook bijzonder was de 'Weeping Rock', een rots die lijkt te huilen. De omgeving was ontzettend mooi, maar ik vond het park minder overzichtelijk dan Bryce. Je moet denk ik vooral langere wandelingen doen om echt te kunnen genieten van de natuur. Hier hadden wij de tijd (en de ervaring) niet voor.
Na dit park dus weer de auto in voor de laatste bestemming van vandaag: Las Vegas! Op vrijdag was het natuurlijk nog drukker dan normaal op de weg, maar gelukkig lag ons hotel aan het begin van de Strip. Het was heel bizar om deze stad binnen te rijden. Van de natuur van de Nationale Parken naar deze felverlichte gokstad. Eenmaal aangekomen bij het Luxor, ons hotel in Egyptische stijl, moesten we nog even een uur in de rij wachten voor het inchecken.. Uiteindelijk waren we pas om 20:30 uur in onze kamer. Al was het een heel drukke dag geweest, we konden het natuurlijk niet laten om nog even de stad in te gaan. Dat was een ervaring op zich. Het was ontzettend druk en ook nog steeds heel warm! Overal mensen, verkeer, lichten, muziek.. Echt een gekkenhuis ;-) Opvallend was ook dat we hier onwijs werden aangestaard door onze lengte. Ze hadden blijkbaar nog nooit een lange vrouw gezien.

Zaterdag 25 juli
Vandaag de hele dag in Las Vegas doorgebracht. We hebben vooral geslenterd over de Strip en heel veel hotels bekeken. Alle hotels hebben een bepaald thema, zoals Egypte, New York, Parijs, Venetië.. Dit is echt goed nagemaakt en het maakt het leuk om de hotels te bekijken. Binnen draait het natuurlijk vooral om de casino's en het gokken. Het blijft een raar wereldje.. Al die mensen die uren achter elkaar achter zo'n machine zitten en maar geld uitgeven. Zelf heeft Jaap ook een klein gokje gewaagd, maar echt ver kwamen we niet. We snapten er eigenlijk niets van.. Haha. Gelukkig is het kijken naar andere mensen minstens zo leuk.
Naast de bekende Strip hebben we ook de bus gepakt naar Downtown Las Vegas: Fremont Street. Deze straat was overdekt en dat was heel fijn, want het was echt bloedheet (45 graden)! Uiteraard zijn we ook nog op de foto geweest met het 'Welcome to the fabulous Las Vegas' bord; als bewijs dat we er echt waren ;-)
Ook 's avonds weer gezellig de drukte in om wat te eten en te kijken naar o.a. de fonteinshow bij The Bellagio. Las Vegas was een leuke afwisseling, maar wij vonden een dag wel genoeg..

Zondag 26 juli
Gelukkig waren we al wat aan de hitte gewend, want vandaag was het dan toch echt tijd om naar misschien wel de heetste plek op aarde te rijden; Death Valley. Er is hier ooit een temperatuur van 57 graden gemeten en dat was in juli, dus dat beloofde wat. Ik had al allerlei horrorverhalen gelezen over mensen die met pech kwamen te staan en de hitte niet overleefden, dus het was best een raar idee om hier heen te gaan (toch mam?). De weg ernaartoe begon al heel stil; we hebben uren door de woestijn gereden en zijn maar een paar auto's tegengekomen.. Opvallend was wel dat de omgeving ontzettend mooi was. Op de één of andere manier hadden we dat niet verwacht. We hebben prachtige routes gereden en zijn uitgestapt bij mooie uitzichtpunten, zoals het Badwater Basin (een zoutvlakte), Zabriskie Point en Dante's View. Het liep tegen de 50 graden aan vandaag.. Je krijgt dan ook letterlijk een hittegolf tegen je aan als je de auto uitstapt. Met veel water was het net aan te doen ;-) Ook hebben we de Artist's Drive gereden; een route met smalle wegen en veel hoogteverschillen. Dit was ook erg indrukwekkend. We zagen rotsen in allerlei kleuren (roze, groen, paars, bruin, zwart). Deze kleuren zijn ontstaan door vulkanische activiteiten. Tot slot hebben we op weg naar het hotel, dat ook in Death Valley lag, nog de 'Sanddunes' bewonderd. Het was een prachtige dag. Death Valley heeft echt indruk op me gemaakt. Ondanks de hitte zou ik het dan ook iedereen aanraden!
De nacht verliep helaas minder goed. Het was ook 's nachts enorm warm en de airco kon de hitte niet aan. Bovendien liepen er ook allerlei vieze beestjes in de kamer (en in bed!). Van slapen kwam dan ook weinig terecht.

*Inmiddels zijn onze laatste dagen in de VS aangebroken. Zoals gezegd lopen we een beetje achter met de reisverslagen. We hebben na Death Valley nog veel meer gezien en gedaan. Als de tijd het toelaat zullen we proberen ook nog van de laatste week kort verslag te doen.

• 04 Augustus 2015 - 12:00

Jessica:

Super gaaf!!! Wat een ervaringen.. Geniet nog van jullie laatste dagen! Xx

• 04 Augustus 2015 - 12:01

Papa En Mama:

Lieve Petra en Jaap,
    Wat leuk om weer een verslag te lezen. We keken er al een tijdje naar uit maar begrijpen natuurlijk dat er met zulke volle dagen niet altijd tijd (en zin) is om dan ook nog een verslag te tikken. Het geeft, samen de met de foto's, wel een indruk over jullie reis. Heel indrukwekkend allemaal! We zien uit naar het verslag van jullie laatste week al zal dat wellicht in Nederland zijn wannee we elkaar weer zien.
    Lieve groeten van ons.