Los Angeles - Anaheim - San Clemente - San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Petra - WaarBenJij.nu Los Angeles - Anaheim - San Clemente - San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Petra - WaarBenJij.nu

Los Angeles - Anaheim - San Clemente - San Diego

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

17 Juli 2015 | Verenigde Staten, San Diego

Hallo allemaal,

Hier dan ons eerste reisverslag. We zijn inmiddels een paar dagen in Amerika en we hebben het al heel erg naar ons zin.

Het begon allemaal dinsdag 14 juli. In de vroege ochtend zijn we door papa naar Schiphol gebracht (waarvoor dank). We hadden 24 uur van tevoren al online ingecheckt, dus de goede plaatsen bij de nooduitgang waren al geregeld :-) Na een koffie en wat tax-free shoppen was het alweer tijd om te boarden. We vlogen eerst naar Londen voor een tussenstop. Die vlucht ging supersnel; voor we goed en wel in de lucht zaten, gingen we alweer landen. De overstaptijd was ook prima; we hebben helemaal niet lang hoeven wachten. De vlucht naar Los Angeles duurde wat langer. Gelukkig hadden we heerlijke plekken op de bovenste verdieping en wat een mooi vliegtuig is die A380 zeg! Een enorm ding! Ook geen klagen over de goede service van British Airways. Het enige nadeel was die verschrikkelijke airco die maar niet uit leek te gaan..

Bij aankomst in LA hebben we direct de shuttlebus naar het autoverhuurbedrijf genomen. Hier bleek al snel dat meer mensen een auto hadden gehuurd. Na lang wachten mochten we zelf een SUV uitzoeken. Het is een mooie zilverkleurige jeep geworden. Eenmaal in het hotel aangekomen lukte het ons niet langer om wakker te blijven.. Om 19:30 deden we onze ogen dicht en hebben we heerlijk onze slaap ingehaald.

Om 5:00 hadden we toch echt genoeg geslapen en kon onze dag in LA beginnen. Na een lekker (maar ontzettend duur, bleek achteraf) ontbijtbuffet in het hotel hebben we de high lights van LA bezocht. Eerst richting Hollywood, waar we naar het Chinese Theatre' zijn geweest, met de hand- en voetafdrukken van de sterren. Vervolgens hebben we een stuk van de 'Walk of fame' gelopen, wat er ook wel echt bijhoort. Daarna hebben we, als echte toeristen, een tour naar de wijken Beverly Hills en Bell Air gedaan en hebben we de mooie huizen van o.a. Tom Cruise, Jennifer Lopez en Kanye West gespot. Dit was toch wel erg leuk om te doen, want deze wijken ademen gewoon 'Glitter & Glamour' uit. Na een ritje over de Sunset Strip en de Rodeo Drive (dure winkelstraat) hebben we vanaf een mooi uitzichtpunt ook nog een blik kunnen werpen op de bekende 'Hollywood letters'. Daarna vonden we het wel weer welletjes en zijn we, na een langere rit dan verwacht, eind van de middag aangekomen bij ons 2e hotel in Anaheim. Daar hebben we nog even heerlijk aan het zwembad gelegen en genoten van de zon en een boek, want ook dat is vakantie :-)

Vandaag weer vroeg op om onze reis te vervolgen: op naar San Diego! Eerst de boodschappen gedaan bij Target (een koelbox en heel veel flesjes water) en daarna zijn we nog even naar het pittoreske kustplaatsje San Clemente gereden. Daar hebben we heerlijk over de pier gewandeld en naar de vissers gekeken.
Door de files (zucht) kwamen we een paar uur later pas in San Diego aan. Gelukkig hebben we nog wel alle dingen van onze to-do-list kunnen doen. Op het schiereiland Point Loma hebben we het Cabrillo National Monument bezocht. Dit monument is opgericht ter herdenking aan Juan Rodriguez Cabrillo, die als eerste Europeaan de westkust van de VS bereikte. Voor de ingang van dit monument ligt het Fort Rosecrans National Cemetry. Deze militaire begraafplaats met meer dan 100.000 graven was ook indrukwekkend om te zien. Bovendien hadden we hier een mooi uitzicht over de Grote Oceaan en Downtown San Diego. Toen op naar het Bilboa Park. Dit is een mooi park met botanische tuinen, musea en ook is hier de bekende Zoo. Helaas vond er vandaag een evenement plaats waardoor het onmogelijk was een parkeerplek te vinden. Dus na wat rondgereden te hebben zijn we maar verder gegaan. De laatste stop van vandaag was de wijk La Jolla. Een heel gezellig plekje waar we langs het strand hebben gelopen en zeerobben hebben gespot.

Al met al weer een leuke dag; we vermaken ons prima! De dag weer afgesloten aan het zwembad van het 3e hotel en we zijn nu net terug van een hapje eten in een echt Amerikaans tentje. Nu is het bedtijd, want morgen is het weer vroeg dag. We hopen dan ons eerste Nationale Park te bezoeken om vervolgens naar Palm Springs te rijden.

Jullie zien het volgende verslag wel weer verschijnen (waarschijnlijk iets minder uitgebreid dan nu..). Wij zeggen 'Good night' en voor jullie een fijne werkdag ;-)

Groetjes,
Jaap & Petra

• 17 Juli 2015 - 09:02

Willem Van Duijn:

Gaaf hoor! Lekker dat jullie bij de hotels ook nog even kunnen chillen bij een zwembad:)

• 17 Juli 2015 - 09:53

Samantha En Stephan:

Heel gaaf om te lezen! Gelukkig ook nog tijd om wat te relaxen;) heel veel plezier nog verder xx

• 17 Juli 2015 - 10:17

Willeke, Anna En Koen:

Hoi (tante) Petra en (ome) Jaap,

Wat klinkt dat heerlijk allemaal! Fijn dat jullie, ondanks de files e.d., toch alles hebben kunnen doen. En goed dat jullie ook lekker ontspannen! Veel plezier en een heeeele dikke knuffel van Anna en Koen!

Petra

Dinsdag 14 juli is het zover! Dan begint onze roadtrip door West Amerika. We zullen via Londen naar Los Angeles vliegen, waar we direct onze huurauto zullen ophalen. Na de eerste nacht en dag in LA vervolgen we onze reis.. Steden als San Diego, Las Vegas en San Francisco staan op de planning. Maar natuurlijk ook prachtige Nationale Parken als Joshua Tree, Grand Canyon, Bryce Canyon, Zion, Death Valley en Yosemite. Gemiddeld zullen we (nou ja.. Jaap), als alles goed gaat, wel zo'n 5000 km gaan afleggen. Via deze pagina hopen we jullie op de hoogte te houden van onze avonturen, die we vast en zeker zullen gaan beleven!

Actief sinds 05 Juli 2015