Monument Valley - Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Petra - WaarBenJij.nu Monument Valley - Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Petra - WaarBenJij.nu

Monument Valley - Page

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

24 Juli 2015 | Verenigde Staten, Page

Hallo,

Hier zijn we weer. Vanavond aangekomen bij ons hotel aan de rand van Bryce Canyon NP. Maar eerst nog het verslag van de afgelopen 2 dagen..

Dinsdagochtend hebben we de Grand Canyon achter ons gelaten en zijn we vroeg op pad gegaan naar Monument Valley. De rit van bijna 6 uur dreef ons door uitgestrekte en verlaten Indianengebieden. Een mooie rit, maar wel lang. Gelukkig was dat het meer dan waard. Het prachtige landschap van het park kennen we allemaal wel van de cowboyfilms; een bekende film is 'Once upon a time in the West'.
Om dit landschap goed te verkennen hebben we ervoor gekozen om 'The Valley Drive' te doen. Deze route mocht je met je eigen auto rijden. Omdat het een 'dirt road' is (onverharde weg) mochten we hier eigenlijk niet rijden van het verhuurbedrijf, maar ach, onze jeep kon dat wel aan. Het eerste stuk ging even steil naar beneden en we hobbelden alle kanten op, maar verder is het prima gegaan. Geen lekke banden in ieder geval. Bij de uitzichtpunten telkens even de auto uit om wat foto's te schieten en te genieten van de prachtige rotsblokken. Wij vonden het in ieder geval erg indrukwekkend! 2.5 uur later zat de 'drive' er weer op en zetten we, met een behoorlijk vieze jeep, de reis voort naar Page. Dit ritje bleek ook nog 2 uur te duren, een flinke tegenvaller. Bij aankomst sloeg de eerste echte vermoeidheid dan ook toe. Het was een lange dag geweest.

Gelukkig zouden we twee nachten in Page blijven en stonden er de volgende dag alleen maar dingen op de planning die op nog geen 10 minuten afstand van het hotel lagen. Ook wel eens lekker. 's Ochtends hebben we dan ook heerlijk 'uitgeslapen' tot 7 uur en buiten op ons gemakje ontbeten. Daarna hebben we ons klaargemaakt voor de tour naar de Antelope Canyon, de Upper Canyon om precies te zijn. Ruim van tevoren hadden we deze tour al geboekt en dat was maar goed ook, want het bleek tot en met het weekend uitverkocht te zijn. Met een open jeep werden we naar de Canyon gebracht. Deze kloof is maar 120 meter lang en 20 meter diep en maakt van buiten maar weinig indruk, maar in de kloof zelf zijn de zandstenen wanden zelfs sprookjesachtig te noemen. De lichtstralen die naar binnen vallen zorgen voor een mooi kleurenspel. We hebben dan ook prachtige foto's kunnen maken.
Na dit leuke uitstapje zijn we 's middags gelijk doorgereden naar de beroemde, hoefijzervormige 'Horseshoe Bend'. De Colorado River maakt hier, 300 meter dieper dan het plateau, een spectaculaire bocht van 270 graden. Na een korte, maar pittige wandeling leverde ook deze plek mooie plaatjes op.

De rest van de dag hebben we heerlijk rustig aan gedaan. Dit hadden we echt even nodig. We hebben nog een kijkje genomen bij Lake Powell en de Glen Canyon Dam, maar ook verkoeling gezocht bij het zwembad (het was erg warm vandaag).
Kortom: weer een geweldige dag hier in the USA! Hopelijk geven de foto's jullie een indruk van de mooie dingen die wij hier zien. Inmiddels zijn ook de foto's van het vorige verslag geplaatst.

Groetjes en liefs van ons.

• 24 Juli 2015 - 12:08

Willem Van Duijn:

Wow, vette foto's!

• 26 Juli 2015 - 00:13

Papa En Mama:

Wat een mooie belevenis in een prachtige vakantie. We hebben nu ook alle foto's bekeken. Schitterend zeg! Aan de foto's te zien steeds mooi weer, misschien wel wat te warm voor jullie. Nou beter dan hier. Vandaag de ergste zomerstorm uit de geschiedenis meegemaakt. Vele ontwortelde bomen en andere schade, vooral aan het groen. Nou, wij stoppen weer. Veel plezier de komende dagen en geniet er maar lekker van. En natuurlijk goed uitkijken. Groetjes van papa en mama.

• 27 Juli 2015 - 11:22

Ger En Nien:

Gaaf he monument valley de drie gezusters gezien:-) jullie zien wel veel zeg. Gaaaaaf. Als jullie terug zijn komen we een x alle foto's kijken.

Gr Ger en nien

Petra

Dinsdag 14 juli is het zover! Dan begint onze roadtrip door West Amerika. We zullen via Londen naar Los Angeles vliegen, waar we direct onze huurauto zullen ophalen. Na de eerste nacht en dag in LA vervolgen we onze reis.. Steden als San Diego, Las Vegas en San Francisco staan op de planning. Maar natuurlijk ook prachtige Nationale Parken als Joshua Tree, Grand Canyon, Bryce Canyon, Zion, Death Valley en Yosemite. Gemiddeld zullen we (nou ja.. Jaap), als alles goed gaat, wel zo'n 5000 km gaan afleggen. Via deze pagina hopen we jullie op de hoogte te houden van onze avonturen, die we vast en zeker zullen gaan beleven!

Actief sinds 05 Juli 2015