Montezuma NM-Red Rock SP-Sedona-Grand Canyon NP - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Petra - WaarBenJij.nu Montezuma NM-Red Rock SP-Sedona-Grand Canyon NP - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Petra - WaarBenJij.nu

Montezuma NM-Red Rock SP-Sedona-Grand Canyon NP

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

22 Juli 2015 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Hallo allemaal,

Hoe gaat het daar in Nederland? Leuk om te horen dat veel mensen onze verslagen lezen. Voor onszelf is het ook wel fijn om alles opgeschreven te hebben, want we weten soms echt niet meer wat we nou gisteren allemaal gedaan hebben en wat we morgen nog gaan doen.. Wel weten we dat we alweer een week in de VS zijn ;-) en dat we weer veel mooie dingen hebben gezien!

Zondag zijn we vanuit Scottsdale verder gereden. Eindpunt van vandaag: Grand Canyon. Maar onderweg nog bij veel andere plekken gestopt. 's Ochtends vroeg kwamen we allereerst aan bij Montezuma's Castle, een Nationaal Monument. Dit is één van de best bewaarde rotswoningen van de indianen in het zuidwesten. In de rotsen waren nog heel duidelijk de verdiepingen van het kasteel te zien. Een leuke tussenstop!
Vervolgens zijn we bij het Red Rock State Park geweest. Op de weg hier naartoe werd het landschap mooier en mooier met grote rode rotsformaties. In het park zelf hebben we een korte wandeling gemaakt en genoten van het uitzicht op de zandstenen rotsen. Vooral de 'Cathedral Rock' was bijzonder om te zien. Deze rots heeft wat weg van een kathedraal; vandaar de naam. En zo zijn veel rotsformaties op deze manier genoemd naar voorwerpen die toeschouwers erin zagen.
Hierna zijn we naar de stad Sedona gereden. Ook hier hebben we vanaf verschillende uitzichtpunten mooie rotsen bewonderd, zoals de 'Mushroom Rock', 'Theapot Rock' en 'Camel Rock'. Wat hebben we genoten van deze prachtige pittoreske stad! Het is ook niet voor niets dat deze stad de locatie was voor meerdere films.
Na een heerlijke lunch weer de auto in. Via een prachtige route met veel kronkelweggetjes zijn we de stad uitgereden.

Na een paar harde buien onderweg kwamen we begin van de avond aan bij ons hotel aan de rand van het Grand Canyon Park. We hebben toen snel de shuttlebus naar het park gepakt, in de hoop nog een glimp van de zonsondergang op te vangen. Helaas waren we daar net te laat voor en werd het al snel donker. Dus maar weer terug naar het hotel om te gaan slapen..
Dit was van korte duur, want om 4:00 uur (!) ging de wekker alweer. Als je in de Grand Canyon bent is de zonsopkomst toch wel een hoogtepunt. En dat was het zeker! De canyon werd langzaam belicht met goudgele en roze tinten en dit was heel mooi om te zien. Na een ochtendwandeling (in alle rust) hebben we nog bij het hotel ontbeten en ons klaargemaakt voor de helikoptervlucht boven de Canyon, die vanochtend ook op het programma stond. Helaas begon het weer er steeds slechter uit te zien.. Heel veel bewolking en af en toe flinke regenbuien (zoals voorspeld). Met een hard hoofd zijn we richting het vliegveldje gereden en uiteindelijk bleek inderdaad dat de ochtendvluchten waren gecanceld. Jammer, jammer, jammer.. We hadden erg uitgekeken naar deze bijzondere ervaring, maar tja, ook in Amerika kan het regenen.. We hebben eerst nog de vlucht naar de middag verplaatst, maar uiteindelijk besloten om dit toch niet te doen, aangezien we dan geen tijd meer zouden hebben om het park goed te bezichtigen. Achteraf bleek dat alle vluchten die dag alsnog waren geannuleerd.

Uiteindelijk hebben we het de rest van de dag super naar ons zin gehad. Het weer begon al snel op te klaren en we hebben een mooie wandelroute langs de rand van de Canyon gedaan (een stuk van de Rim Trail). Met 24 graden en een lekker briesje was het eigenlijk het perfecte wandelweer. We hebben genoten van de prachtige uitzichten bij de verschillende stoppunten. Het park is erg toeristisch, maar ontzettend mooi!
We zijn tot de zonsondergang in het park gebleven. Wij vonden dit nog mooier dan de zonsopkomst. De verschillende kleuren, de schaduwen die per minuut veranderen.. Het is eigenlijk niet te beschrijven. Een goede afsluiter van een toch nog geslaagde dag!
Helemaal uitgeput van de vermoeide dag hebben we snel gedoucht en zijn we daarna gaan slapen. Jullie begrijpen dat een nieuw verslag er nog even niet in zat ;-)

Vandaar dat ik dit verslag nu, een dag later, schrijf. Inmiddels hebben we Monument Valley bezocht en zijn we vanavond aangekomen in Page. Maar daarover meer in het volgende verslag. Bedankt weer voor het lezen en tot snel!
Ik zal morgen nog een aantal foto's toevoegen; we hebben ontdekt dat we de Go Pro foto's toch naar de Ipad kunnen verplaatsen :-)

• 22 Juli 2015 - 11:29

Kees:

Klinkt allemaal zeker de moeite waard.
    Jammer van de helikoptervlucht, maar je kan niet alles hebben.
    Veel plezier nog daar in the States!

• 22 Juli 2015 - 16:52

Gre:

Hoi Jaap en Petra,

Zo te lezen zijn jullie straks hard aan vakantie toe wat doen jullie veel zeg.
    Erg leuk om de foto,s te kijken en de verslagen te lezen zo reis ik toch een stukje mee, ik hoef niet meer naar west amerika, een vinkje op mijn to do list.
    Hier zit ik ook in het zonnetje en ga zo de vissenkom maar schoonmaken wat een troepmakers zeg.
    Onze Marijke zit veilig en wel in Frankrijk en heeft het ook erg warm, zo is de hele familie op pad en arme ik maar werken.
    Nee hoor geniet ervan en ik kijk uit maar het volgende verslag.

Liefs Gre en Joep

• 22 Juli 2015 - 19:52

Gerard De Jong:

Hallo Jaap en Petra,

Petra, van je vader kreeg ik jullie eerste twee verslagen op papier en via google kan je dan al snel op deze site terecht komen. Leuk om je verslagen te lezen, vooral leuk omdat het zo herkenbaar is voor ons. Ik zie de beelden van de parken zo weer voor me. Wij konden, begin mei, in de Grand Canyon een uurtje later opstaan maar het is inderdaad een belevenis om de kleurenpracht van de Canyon bij zonsopgang/-ondergang te zien. Ik kan een ieder aanbevelen dat als je de mogelijkheid hebt dan moet je dit wereldwonder met eigen ogen zien en beleven. In Page kan je weer een heel andere kleurenpracht zien, veel plezier daar.

Groeten, Gerard

• 27 Juli 2015 - 11:17

Nienke:

Super om te lezen jullie t naar je zin hebben. Jammer zeg van de helicopter vlucht maar jullie hebben de zon op zien komen dat hadden wij niet. Zal wel super mooi zijn geweest.

Geniet lekker van jullie vakantie

Gr ook van Ger. Liefs nienke

Petra

Dinsdag 14 juli is het zover! Dan begint onze roadtrip door West Amerika. We zullen via Londen naar Los Angeles vliegen, waar we direct onze huurauto zullen ophalen. Na de eerste nacht en dag in LA vervolgen we onze reis.. Steden als San Diego, Las Vegas en San Francisco staan op de planning. Maar natuurlijk ook prachtige Nationale Parken als Joshua Tree, Grand Canyon, Bryce Canyon, Zion, Death Valley en Yosemite. Gemiddeld zullen we (nou ja.. Jaap), als alles goed gaat, wel zo'n 5000 km gaan afleggen. Via deze pagina hopen we jullie op de hoogte te houden van onze avonturen, die we vast en zeker zullen gaan beleven!

Actief sinds 05 Juli 2015