Joshua Tree NP - Palm Springs - Phoenix/Scottsdale - Reisverslag uit Scottsdale, Verenigde Staten van Petra - WaarBenJij.nu Joshua Tree NP - Palm Springs - Phoenix/Scottsdale - Reisverslag uit Scottsdale, Verenigde Staten van Petra - WaarBenJij.nu

Joshua Tree NP - Palm Springs - Phoenix/Scottsdale

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

19 Juli 2015 | Verenigde Staten, Scottsdale

Hi, how you doing?

Inmiddels zijn er weer twee dagen verstreken en is het tijd voor een nieuw verslag.
De vrijdag begon met een lekker ontbijtje. Dit zat inbegrepen bij het hotel; iets dat niet vaak voorkomt in Amerika. Na het ontbijt gelijk de weg op, want vandaag stond het eerste Nationale Park op de planning: Joshua Tree. We merkten al snel dat we nu goed konden doorrijden en dit was toch wel een verademing na de files in de grote steden.. Een paar uur later arriveerden we bij het park en hebben we gelijk de 'America the Beautiful' pas aangeschaft. Met deze pas kunnen we de komende weken alle Nationale Parken in.
Na onze slippertjes te hebben verruild voor onze 'charmante' wandelschoenen zijn we begonnen aan onze eerste hike. We hadden gekozen voor een korte wandelroute ('Barker Dam Loop') en dit bleek een verstandige keuze. We waren er op het heetst van de dag (40 graden) en het was dan ook best afzien. Met veel water en zonnebrandcrėme hebben we toch zeker kunnen genieten van de prachtige natuur. Het park is vernoemd naar de Joshua plant die maximaal 15 meter hoog en wel duizend jaar oud kan worden. Deze planten zijn we dan ook veelvuldig tegengekomen. Verder hebben we de unieke rotsen van dit park beklommen, wat prima te doen was met onze goede wandelschoenen.
Na de wandeling hebben we met de auto het park verder verkend en hadden we bij 'Keys View' nog een prachtig uitzicht op de Indiho Hills en Palm Springs, onze volgende overnachtingsplek. Deze autorit was ook meer dan heet, omdat de airco niet aan mocht i.v.m. wespen die anders de auto zouden binnenkomen (iehl).

Na Joshua Tree was het nog maar een klein uurtje rijden naar Palm Springs. Dit ritje was heel mooi; we kwamen ineens in een berglandschap terecht. Het stadje, omringd door palmbomen, kwam op ons over als heel chique en goed verzorgd. Eenmaal bij het hotel aangekomen was er een klein probleempje: onze reservering bleek geannuleerd te zijn. Oeps. We zagen de bui al hangen dat we weer weg moesten, maar gelukkig heeft onze reisorganisatie het snel opgelost en konden we alsnog in dit leuke hotel blijven. De avond hebben we rustig doorgebracht bij het mooie zwembad en in onze ruime, kleurrijke slaapkamer. Buiten was het gewoon nog te heet om rond te lopen!

Vandaag, zaterdag, stond vooral in het teken van een lange autorit. Wie wat wil zien, moet veel kilometers maken ;-) We zijn vandaag de staat Arizona binnengereden. Via de stad Phoenix zijn we 's middags aangekomen bij het charmante stadje Scottsdale, wat bekend staat om zijn western sfeer en stijlvolle, exclusieve winkels. Na het inchecken bij het hotel zijn we dan ook naar het Fashion Square gereden, waar we een tijdje hebben rondgelopen in de grote overdekte (en koele!) shopping mall.

Vanavond hebben we voorbereidingen getroffen voor morgen. Er staat weer een lange rit op het programma, maar dit keer met veel tussenstops en bezienswaardigheden. We hebben er al weer zin in! Eind van de middag hopen we aan te komen bij het Grand Canyon National Park, iets waar we erg naar uitkijken. Hier zullen we twee nachten verblijven. Het is nog wel even spannend wat het weer gaat doen, want de voorspellingen waren niet al te best (kans op regen en onweersbuien). Hopen dat het meevalt, want dat zou wel zonde zijn..

Fijne zondag allemaal en groetjes vanuit Arizona!

PS: Helaas kunnen we onze foto's van de Canon en Go Pro hier niet plaatsen, want we schrijven deze verslagen op de Ipad. We proberen er aan te denken om af en toe wat fotootjes met de Ipad te maken. Deze foto's zijn te vinden onder elk reisverslag en anders via het kopje 'foto's' links van deze site.

• 20 Juli 2015 - 21:22

Papa En Mama:

Ha Petra en Jaap,

Bedankt voor de ( tot nu toe twee) reisverslagen die we van jullie toegestuurd kregen. Zo te horen is het een prachtige reis. Je zou er enthousiast van worden. Heel leuk om zo op afstand de reis een beetje met jullie mee te beleven. Oma heeft me gevraagd de verslagen voor te lezen; ze is er ook nieuwsgierig na en geniet van de verslagen.

Nou, geniet jullie maar van de mooie reis.

Hartelijke groetjes van ons. Xxx

Petra

Dinsdag 14 juli is het zover! Dan begint onze roadtrip door West Amerika. We zullen via Londen naar Los Angeles vliegen, waar we direct onze huurauto zullen ophalen. Na de eerste nacht en dag in LA vervolgen we onze reis.. Steden als San Diego, Las Vegas en San Francisco staan op de planning. Maar natuurlijk ook prachtige Nationale Parken als Joshua Tree, Grand Canyon, Bryce Canyon, Zion, Death Valley en Yosemite. Gemiddeld zullen we (nou ja.. Jaap), als alles goed gaat, wel zo'n 5000 km gaan afleggen. Via deze pagina hopen we jullie op de hoogte te houden van onze avonturen, die we vast en zeker zullen gaan beleven!

Actief sinds 05 Juli 2015